04 september 2006

Andere zeer mooie herinneringen

Het spandoek verwelkomt de zeer talrijke inwoners van Mémé en omstreken en de vele gasten voor de inzegening van de nieuwe kerk

Fadi Marie laat het danskoortje nog eens repeteren

Monseigneur Philippe Stevens in het jaar 2000 bij de inzegening van de St.-Franciscuskerk in Mémé. Hij draagt een hoed die hij als offerande mocht ontvangen. Daarnaast kreeg hij ook geiten, eenden, kippen, graan enz. Gaven in natura die aan de zieken, armen, weduwen en gevangenen worden uitgedeeld

De 4de oktober is een dag die in mijn hart en geheugen geprent blijft. Het was de eerste dag na mijn aankomst in Mémé. Onmiddellijk werd ik in de Afrikaanse wereld van zang en dans en gastvrije eenvoud ondergedompeld.

Mgr. Philippe maakte door zijn eenvoud en hartelijkheid een grote indruk op mij en mijn bewondering voor hem en vriendschap is steeds blijven toenemen.

Na de viering die drie uur duurde, ben ik getroffen door de blijdschap van die jonge kinderen, die de kippebeentjes die naar de keuken terugkeren, afknagen en er het merg uitzuigen!!

Het koortje in volle actie in de bomvolle kerk

Geen opmerkingen: