08 februari 2007

Aanval op de veldjes

Insecten op l'oseille de Guiné


Toen we woensdag naar de veldjes gingen kijken zagen we dat ze aangetast zijn door insecten!! Gelukkig zijn de veldjes die met terra cottem behandeld zijn wat minder aangetast. De insecticide die nodig is om ze te bestrijden is niet voorhanden in Maroua.


Vandaag zijn de leerlingen van de derdes ook begonnen met een experiment. Deze keer proberen ze het met sesamzaad. Eens kijken of bij deze grote warmte het product ook zal werken.

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi Marc en Regine
doe zeker de groeten vanuit Kontinenten aan Annie
ne platten band zal nu wel voor jullie geen probleem meer zijn zeker
une journée de la jeunesse moet tof zijn daar bij jullie, ik vermoed met animatie en gezang en dans, ik wou dat ik er bij was
ik hoop,Regine, dat de planten het halen boven de insecten
Marc, ik zag mijn voorouders wel anders dan zo ene met ne staart
de lente hier is misschien op komst maar we hebben toch wel één dag sneeuw gehad zeker en 's anderendaags was de zon aan de beurt
allé, nog vele groetjes van het Missio-Kontinenten team
adelbert & co