16 november 2009

In Maroua

Beste familie en vrienden,
Stilaan voel ik me weer wat thuis in Noord Kameroen. Aanpassen aan de temperatuur was wat moeilijker dan vorige keer maar nu gaat het al goed om de dertig graden in de schaduw te verdragen. Ik moet wel ’s middags wat langer siësta nemen.
Voor het ogenblik verblijf ik in Maroua. Leuk is dat ik Toon Vrelust (Herentals) en Hilde Diels (Diest) met hun 20 maand oude zoontje Hannes als dichte buren heb. Hij werkt voor Broederlijk Delen met plaatselijke Ngo’s onder andere voor het aanleggen van waterputten. Zij helpt als vrijwilligster bij de opleiding van de vrouwen.
Het doet ook deugd heel wat kennissen van vorig jaar terug te zien en wat bij te praten. Zo heb ik ook een breiwerk geschenkje kunnen geven voor het derde kindje van een gezin dat verantwoordelijk is in een saré.
Zelf heb ik in Hina al een inzegening van een nieuw kerkje bijgewoond. Tijdens die viering werden ook een tiental mensen door de bisschop gevormd. Een dienst van 3u30 die we van onder de bomen mee volgden want de weg was uiterst slecht (1 uur voor ongeveer dertig kilometer).
Tot de volgende keer.

1 opmerking:

Annelies zei

Leuk!
Geniet maar van die warme temperaturen. Hier moeten we onze winterjas aantrekken en paraplu's niet vergeten!
Hopelijk heb je ondertussen en plekje gevonden waar het internet wel goed werkt...
Groetjes van ons allen!