06 januari 2007

Met de moto naar Mémé

De plantjes komen uit! en de vrouwen zijn heel enthousiast
de studenten in vakantie vernissen de stoeltjes
de moderne oven in het opleidingscentrum voor jonge vrouwen
de geraamtes voor de bedden van de 16 kandidaten voor een korte opleiding: koken, naaien, alfabetisatie van jonge vrouwen die niet naar school gingen


Zaterdag 6 januari

Gisterenmorgen ben ik heel vroeg met de moto vertrokken naar Mémé om de medicamenten voor de kleine Frans te dragen. Het was wel behoorlijk fris ook al omdat het tegen wind was. Na ongeveer 1u20 rijden kwam ik ter plaatse. Mijn stem was wel wat weg want er zijn nogal wat bacteriën in de lucht die hoest veroorzaken. De kleine Frans weende heel veel en we gaven hem dan ook onmiddellijk de medicatie.
Gelukkig kon ik op de missiepost wat eten en daarna ging ik naar de gemeenschappelijke groentetuin kijken en zag dat er al heel wat plantjes uitkwamen.
Men zit er niet stil: de bedden werden geschilderd, twee versleten deuren werden vernieuwd, de stoeltjes kregen een vernisbeurt en de keuken voor de opleiding van jonge vrouwen werd verder afgewerkt!
Tegen 15 uur keerde ik na een korte siësta en een laatste bezoekje bij Fransje terug naar Maroua.
Nu was het veel aangenamer in het warme weer en Regine was blij me terug te zien. Zij had wat in de procure geholpen en ook wat boodschappen gedaan en een aantal mails beantwoord.

1 opmerking:

Anoniem zei

hallo Marc en Regine,

hier nog een blijde boodschap vanuit de familie;
Kathy heeft een baby , 3kg200, 50cm en gezond; het heet Tibo