06 februari 2008

Administratieve rompslomp


Na een moeilijke reis van zaterdag 2 februari om 6 uur ‘s morgens tot maandag 4 februari om 15 uur, kwam ik moe en hongerig in Yaoundé aan. Gelukkig was er het weerzien van Regine. Na een stortbad en een drankje en een lekker koekje ging het alweer wat beter.
Tijdens de busreis van Maroua naar Ngaoundere werden we veel meer gecontroleerd dan gewoonlijk (situatie in Tsjaad). De treinreis Ngaoundere -Yaoundé vertrok met een dag vertraging door een ontsporing van een goederentrein. De volgende dag was er een vertraging van 1h30 bij de start en een oponthoud van 2 uur op de middag door een panne van een locomotief.
Zo kon ik maar de dinsdag mijn aanvraag voor verlenging van visa indienen. Na een hele voormiddag rondrijden en vooral wachten was mijn aan vraag bij de ‘délégué’ van de immigratiedienst en die zal die bezorgen aan de directeur en dan mag ik er omgaan en na betaling krijg ik mijn visum. Wanneer? Men zal me opbellen.
Van de nood een deugd makend zijn we in een typisch restaurantje samen gaan eten. We hopen maandag naar het noorden te kunnen vliegen.

Geen opmerkingen: