19 februari 2011

Enkele nieuwtjes



1 Ondertussen ben ik al enkele keren op bezoek geweest in het college Jacques de Bernon in Maroua. Veel van de leerlingen kennen me nog van mijn vorige bezoeken en vragen om eens naar hun klas te komen. Zo heb ik al Duits gevolgd en gegeven in het voorlaatste middelbaar; Frans in een vierde jaar; toezicht in een eerste jaar (75 leerlingen).
2 Al enkele jonge moedertjes ontmoet, o.a. Asta Adèle van Mémé.
3 Met Frans ben ik gaan kijken naar een gemeenschapszaal die met steun van Waregem afgewerkt werd. De laatste zes km ernaar toe waren heel moeilijk berijdbaar.
4 Morgen is het de dag van de jeugd en zal er weer volop opgetrokken worden om als school de eerste prijs in de wacht te slepen . Vier uur lang stapten leerlingen van alle niveaus, en naar het einde verenigingen marcherend voorbij. De leerlingen van de lagere scholen luid zingend. Sommigen waren er al om 7u30 en stapten op om 11u30
5 Zaterdag vertrek ik voor een week naar Mémé. Voor de foto’s:geduld!!

Geen opmerkingen: