13 december 2006

Enkele Afrikaanse bloemen

mangoboom met bloemen en kleine vruchten
onbekende mooie bloemen
woensdag 13 december 2006
Het rijden met de moto gaat al beter, maar ik waag me nog niet in het drukke centrum. Het maakt het me wel mogelijk om sneller in het college te geraken want te voet is het een kwartier flink doorstappen. Zo kan ik ook naar de sare die twee kilometer ver ligt.
Gisteren twee uur Spaans: een zeer goede lerares met enorm veel geduld en die de leerlingen goed weet te motiveren. Buon diaz de Camerun a todos mi amigos in Belgica y Francia.
’s Middags bezoek van een afgevaardigde van Missio Aachen maar ik heb nog niet veel kunnen praten met hem. Hij blijft tot vrijdag dus dat zal zeker lukken.
Na een uurtje siësten rijd ik naar de sare Kisitho en ontmoet er enkele leerlingen van de derdes met wie ik wat Spaans repeteer.
Daarna lees ik met een vijftal leerlingen in een stripverhaal over het leven van Charles de Foucauld dat ik van Brussel ‘Kom en Zie’ meebracht. Ze komen uit de dorpen en hebben nog veel moeite met lezen maar zijn zeer leergierig.
Ondertussen maken anderen eten klaar, vlechten de haren van een vriendin, wassen hun kleren, pompen water, studeren hun lessen en maken hun huistaken, enkelen zijn ook naar de repetitie van het koor om een concert voor zaterdag voor te bereiden, enz…
Ondertussen heeft Regine enkele kerstbrieven geschreven en opgestuurd. Hopelijk komen ze nog voor Nieuwjaar aan.
Vandaag neem ik zeker Regine achter op de moto eens mee naar ginder.
We eten op onze kamer wat brood met kaas en als dessert een zeer lekkere mango die we op het marktje konden kopen (0,75 € voor zes stuks).
Daarna gaan we op tegenbezoek bij de familie Fouda. De ouders zijn naar een vergadering maar de vijf aanwezige kinderen ontvangen ons heel vriendelijk. Er valt heel wat bij te praten. Ze doen ook veel groeten aan Maaike die in 2003 ook bij hen op bezoek was.
We hebben ondertussen een kleine adventskrans gemaakt en bij wat stemmige muziek hebben we de avond samen gezellig beëindigd.
Hasta mañana!

Geen opmerkingen: