12 december 2006

Veel bezoek

Met Jan en Frans gaan we samen eten
Regine koopt wat aardnootjes op de kleine markt
Wasbeurt in Mokong
Afrikaanse kleren passen

dinsdag 12 december 2006
Eerst en vooral hartelijk dank voor de eerste reacties van de familie en van Melanie van Kontinenten; dat doet enorm deugd!!
P.S. Pater Michel en Monique, we hebben al een mooie Kerststal gezien. Ik maak er wel een foto van en dan kan je eens mee kiezen. Veel succes met jullie kersttentoonstelling in de St-Michielskerk in Kortrijk.
Een verslagje in telegramstijl want stilaan geraken we ‘in den draai’.
- Frans stelt voor dat ik met een moto rijd. Een jeugddroom gaat in vervulling!
- ’s middags is de verzekering en inschrijving geregeld. Ik probeer hem eens uit en het lukt vrij goed.
- Beslist om 3 uur Spaans te volgen in het 3de (bij ons 4de) jaar van het college. Eerste les valt mee hoewel de vervoeging van de werkwoorden niet gemakkelijk zal zijn. De Spaanse Zr. Aurore, die we al kennen van Mokong, is de lerares.
- Pater Jan Reynebeau komt ons bezoeken en we hebben een boeiend gesprek; s’avonds gaan we samen met Frans en Jan eten in stad.
- Anne-Marie en haar vriendinnen komen met de Afrikaanse jurk en blouse van Regine en ze is er heel mooi mee.
- Lydie een meisje dat in tweeduizend in het eerste jaar middelbaar zat, komt samen met haar broer Louis-Marie goeie dag zeggen. De tamtam werkt in Maroua snel want ik had niets van mijn komst laten weten aan de familie Fouda.
Zo dat was het dan want ik moet mijn Spaanse les nog voorbereiden (2 uur vandaag)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Pa,
en? heb je Emmanuel al gezien? Ik ben benieuwd hoe het met hem is...
Mucha suerte con el español, hasta luego.
Maaike

martine zei

hallo,
amaai zo druk daar; regine dat is een mooi kleed zunne.
Herman vertrekt morgen terug naar huis na een 14-daagse rustperiode in Nieuwpoort. Hij verveelde zich daar natuurlijk.
Griet is al héél wat beter; ze begint op 8 januari met een eerste examen; Sofie haar masterthesis is af , ze moet hem nog verdedigen op 22 december.